Prelom d.o.o. je podjetje s sedežem v Ljubljani, ki se ukvarja s tiskom, spletnimi storitvami in grafičnim oblikovanjem. Njihova 19-letna tradicija jim omogoča, da strankam ponudijo celovite rešitve na enem mestu. V okviru tiska izvajajo različne storitve, od digitalnega, ofsetnega, velikoformatnega tiska do tiska na majice in promocijski material. Poleg tega se ukvarjajo tudi z izdelavo vizitk, brošur, plakatov in drugih marketinških materialov. Grafično oblikovanje je še ena ključna storitev, ki jo ponujajo. Oblikujejo logotipe, vizualne identitete, embalažo, letake in druge izdelke za namene marketinga. Naš sogovornik je bil direktor podjetja Prelom, gospod Luka Lebar.
Kako dolgo se že ukvarjate s tiskanjem, kako ste začeli? Kako velika je vaša ekipa?
S tiskom se ukvarjamo že od leta 2003. Naša ekipa danes šteje deset zaposlenih. Začetki so bili spontani, saj smo se najprej ukvarjali le z oblikovanjem in nismo imeli lastnega tiskalnika ali druge opreme. Vse, kar smo potrebovali, smo razvijali sproti, prilagajali smo se različnim potrebam strank. Ker nismo želeli vedno naročati pri drugih, smo najprej kupili lasten tiskalnik. Želeli smo čim več izdelati »doma« in da bi stranka čim prej dobi želeni izdelek. Ta pristop se je dobro obnesel, zato smo se odločili, da bomo v podjetju imeli vse, kar potrebujemo za svoje delo. Danes je namreč pomembno, da stranka dobi naročen izdelek, ki je kakovosten, v najkrajšem možnem času.
Kakšne vrste tiskovin pripravljate, na katerih medijih? Ali poleg tiska svojim strankam ponujate še kakšne druge storitve?
Ustvarjamo in izdelujemo obsežen nabor izdelkov; tiskamo na različne materiale, izdelujemo vizitke, letake, zgibanke, table, raznovrstne izsekane materiale različnih oblik, knjige, kuverte, škatlice, etikete, papirne in PVC nalepke, velikoformatne tiskovine ... Strankam ponujamo tudi oblikovanje tiskovin, izdelavo logotipov, celostnih grafičnih podob, idejne zasnove, predlagamo kreativne rešitve, materiale, včasih pa kakšno knjigo tudi ilustriramo. Imamo namreč ekipo štirih pridnih grafičnih oblikovalk. Poleg tega za stranke potiskamo tudi različne promocijske materiale (USB ključki, pisala, dežniki, ovratni trakovi ...), v zadnjem času pa se zelo razvija segment tiskanja na tekstil (majice, vreče, torbe, nahrbtniki ...). Pomemben dodatek k naši ponudbi pa je izdelava spletnih strani in spletnih trgovin.
Kakšne vrste strank imate in za katera gradiva ter za kakšne naklade se največ odločajo?
Imamo veliko različnih strank; od velikih do malih. Za vsakega je treba enako poskrbeti, saj si vsak zasluži enako raven storitev. Največ tiskamo na različne papirje; od vizitk, letakov, kartic, knjižic do zgibank, veliko se tiska tudi na nalepke. Zelo veliko je manjših naklad, saj ljudje radi spreminjajo/dodajajo vsebine izdelkov. Tiskamo pa tudi večje naklade.
Katere stroje za digitalni tisk promocijskih tiskovin v poli zajema vaš strojni park, kako se je razvijal do danes?
Skoraj vse tiskovine tiskamo in dodelamo v našem podjetju sami. Trenutno imamo solventni tiskalnik in Xerox za črno-beli tisk ter napravo za preslikače. Naša najnovejša pridobitev je nakup šestbarvnega digitalnega tiskalnika Fujifilm Revoria Press PC1120, ki v enem samem prehodu uporablja šest barv; podložno + štiribarvni CMYK spekter + naležno barvo . Uporabljamo lahko kombinacijo srebrne, zlate, bele, rožnate in prosojne barve ter ustvarjamo metalne barve in še več. Ker zaupamo v tehnologijo Fujifilm in njihovemu uradnemu partnerju Uni-Biroju, smo se kot prvi v Sloveniji odločili za naložbo, ki nam bo omogočala tehnološki razvoj in prilagajanje novim trendom digitalnega tiska ter ustvarjanje dodane vrednosti. Za dodelavo imamo še napravo za razrez papirja, rezalnika Summa, zgibalnik papirja, napravo za žlebljenje, stroj za broširanje in prešo.
Katere tehnike tiska najpogosteje uporabljate?
Najpogosteje in vsakodnevno uporabljamo digitalne tiskalne stroje za tisk na papir v polah, solventni tisk za izdelavo nalepk, plakatov in tisk DTF za izdelavo preslikačev za različne medije (majice, torbice, jakne …).
Kdaj in zakaj ste se odločili za nakup Fujifilm Revorie Press PC1120? Kaj je pretehtalo pri končni odločitvi za nakup?
Že pred dobrimi petimi leti smo imeli podoben stroj z dodatno barvo oziroma lakom, ki smo ga nadomestili s Xeroxom. Želja ponuditi strankam višjo raven tiskovin – tisk zlate, srebrne, bele, neonsko rožnate (pink), neonsko oranžne, laka – je ves ta čas rastla. Že pred Fujifilmom smo želeli stroj, ki bi lahko vse to omogočal, a je bil finančno nedosegljiv za nas. Pred dobrimi tremi leti sem začel g. Mateja Meterca (Uni-Biro d.o.o.) spraševati, kdaj bo na naš trg vstopil Fujifilm s floto produkcijskih tiskalnikov, ki zagotavljajo najvišji standard kakovosti, saj je razvojno in inovativno podjetje, ki med drugim proizvaja
tudi produkcijske tiskalnike za Xerox. Razlika je v najnovejši dodani tehnologiji in kakovosti potrošnega materiala in rezervnih delov, ki jih Fujifilm zagotavlja, in njihovih proizvodnih linijah. Stvar se je začela počasi premikati in danes smo ponosni lastniki tiskalnika Fujifilm Revoria Press PC1120. Z njim smo zelo zadovoljni, saj se kakovost tiska ne more primerjati s konkurenčnimi stroji tega razreda, dodatne barve pa nam zagotavljajo izpolnitev novih idej in konkurenčno prednost.
Ali ste bili deležni dodatnega izobraževanja za novo produkcijsko napravo Revoria Press PC1120?
Bili smo deležni dodatnega izobraževanja. Največ nam je bila v pomoč izkušnja, saj smo podoben tiskalnik imeli že pred petimi leti. Fiery ima res dober vmesnik in narediš lahko marsikaj, samo ne brez šolanja in lastnih izkušenj. Največ se naučiš samostojno na praktičnih primerih. Seveda se kar nekaj materiala prej vrže stran, da usvojiš pravila in zaporedja ter želeno kakovost tiska. Vedno pa nam je na voljo strokoven kader podjetja Uni-Biro, ki zagotavlja najvišji standard servisne podpore, podkrepljen z opravljenimi certifikati principalov Fujifilm, Fiery, Xerox in HP.
Katere prednosti Revorie Press PC1120 že opažate v praksi?
Fujifilm Revoria Press PC1120 ima veliko konkurenčnih prednosti. Stabilnost tiska in enakomerna pokritost na mediju sta na višji ravni. Tisk je veliko bolj kakovosten kot pri konkurenčnih tiskalnikih. Predvsem so nam najbolj všeč dodatne specialne barve, saj s tem dosežemo dodano vrednost izdelka za stranko. Velika prednost pa je tudi tiskanje na barvne papirje, zelo dobro pokritost ima tudi bela barva na črnem papirju, tako da se lahko izdelajo na primer vizitke na črn papir z belo, srebrno, zlato, rožnato ali podložimo belo, nanjo pa dodamo dotisk barve CMYK (tekste, slike …). Fujifilm Revoria Press PC1120 lahko v enem prehodu tiska šest barv, osnovni CMYK in dve dodatni specialni barvi. Z rožnato barvo lahko z dodatkom barv CMYK dosežemo razne barvne odtenke, na primer živo oranžno za poudarke na izdelkih. Uporaba srebrne barve prav tako omogoča, da lahko z dodajanjem barv CMYK dosežemo skoraj vse metalne odtenke barv.
Kdaj pričakujete, da se vam bo naložba povrnila? Ali ste oziroma boste z napravo povečali tudi obseg svojega posla? Lahko odslej ponujate nove izdelke oz. storitve?
Izračunali smo (seveda to je naša želja in upamo, da se bo uresničila v največjem obsegu), da bi se nam investicija povrnila v petih do šestih letih. Želja po nakupu tega tiskalnika se je rodila že pred desetimi leti, vendar ta naložba do zdaj ni bila izvedljiva. S tem tiskalnikom smo predvsem dvignili kakovost odtisa. Verjamemo, da posebne barve, kot so zlata, srebrna, rožnata in bela, omogočajo povečanje obsega dela in unikatnost ter prilagodljivost zahtevam trga in sodobnim oblikovanjem. Bela barva omogoča potisk barvnih papirjev in prozornih nalepk. Največji potencial ima po našem mnenju srebrna barva. Njej lahko dodajaš vse barve CMYK in dobivaš različne barvne metalne odtenke. Naredili smo že kar nekaj izdelkov s posebnimi barvami, ki jih pokažemo vsaki stranki. Odzivi so res dobri, kar se kaže tudi pri zadovoljstvu strank.
Pri vašem poslu s številnimi strankami in hitrim odzivnim časom je ključnega pomena dobra servisna podpora, ki ji pri Fujifilmu namenjajo pomembno mesto. Zanjo pri vas skrbi podjetje Uni-Biro, ki je na podlagi svoje strokovnosti od poslovnega partnerja Fujifilm pridobilo partnerstvo v Sloveniji. Koliko casa že sodelujete in kako ste zadovoljni s sodelovanjem?
S podjetjem Uni-Biro sodelujemo že od leta 2006, v vmesnem času smo prehodili skupno pot razvoja podjetja in zamenjali kar nekaj tiskalnikov Xerox. Še vedno se spominjam prve rabljene naprave Xerox DC700, pa v nadaljevanju Xerox 560, Versant 80, Xerox PP1000 in Xerox Versant 4100. Nikoli nas niso pustili na cedilu in na ta partnerski odnos so lahko ponosni. Tudi ko je imel Xerox težave s kakovostjo rezervnih delov in potrošnega materiala, so se odzvali in našli rešitev na njihove stroške. In to šteje. Temu se reče partnerstvo. Vedno, ko smo potrebovali hiter servis, so prišli. Najbolj mi je všeč, da se posvetijo stranki in poskušajo skupaj z njo rešiti težavo. Velikokrat se da kaj rešiti tudi na daljavo. Vse je stvar dogovora in odnosa med stranko in naročnikom.
Uporabljate tudi kakšno za vas posebej priročno programsko opremo, ki vam olajša delo?
Uporabljamo različne programe za oblikovanje in pripravo datotek za različne tehnike tiska. Smo pa za svoje potrebe razvili svojo aplikacijo za izdelavo ponudb, izdajo računov in načrtovanje dela. Aplikacija nam močno olajša delo v smislu, da skrajša čas ukvarjanja s papirologijo in omogoča, da ne pride do zmede med izdelavo naročil. Vse imamo torej v digitalni obliki, kar omogoča hiter vpogled v pretekle in tekoče projekte.
V tiskarskem poslu je ključnega pomena hiter odzivni čas. Kaj v praksi to pomeni za vas?
Danes bi vsak rad imel izdelek takoj, ko ga naroči. Tako kot v trgovini – kupiš izdelek in ga dobiš takoj. Pri nas se trudimo, da skoraj dnevno ustrežemo strankam – kolikor hitro se da. Med večja naročila vmes vrivamo še manjša, da le čim bolj zadovoljimo stranke. In odzivni čas je pomemben deležnik pri izbiri strateškega partnerja, ki skrbi za nemoteno delovanje tiskarskih strojev. Uni-Biro zagotavlja stalno zalogo originalnih delov in potrošnega materiala neoporečne kakovosti proizvajalca opreme Fujifilm, ki je tudi proizvajalec strojne opreme Xerox. Razlika je v nadaljevanju poprodajne podpore, saj Fujifilm zagotavlja samo originalne rezervne dele in potrošni material, ki je izdelan skladno z vsemi standardi in predpisi proizvajalca in razvijalca najsodobnejše opreme in naprav Fujifilm.
Kaj vas osebno najbolj veseli pri vašem poslu?
Najbolj me veseli zadovoljstvo strank. Ko dobijo izdelek in so zadovoljne, to pomeni največ. Delo, ki ga opravljaš, ga moraš opravljati z veseljem.
Kje vidite prihodnost digitalnega tiska in kam se, upoštevajoč zahteve in priložnosti na trgu, usmerja vaše podjetje?
Moje mišljenje je, da je digitalni tisk prihodnost. Naklade so vedno manjše, vedno več se delajo različne dodelave (specialne barve, razrezi škatlic različnih oblik …), narašča trend hitrih menjav podobe, stila, iskanje inovativnega oblikovanja.