Družinska zgodba o uspehu

Podjetje CC CONSULTING CENTER d.o.o. je družinsko podjetje s sedežem v Kranju, ukvarja pa se predvsem z digitalnim tiskom. Izdelujejo tudi reklamne tabele, transparente, grafike za dekoracijo vozil, poskrbijo tudi za grafično notranjo dekoracijo prostorov ali pa mobilni marketing. Naš sogovornik je bil direktor podjetja Robert Bitenc, ki kot dodatne storitve podjetja navede še graviranje in laserski izrez ter okvirjanje slik.

Podjetje s 30-letno tradicijo že od začetka poslovanja uporablja le vrhunske tehnološke naprave za tisk. Več kot 15 let nazaj so v svoj strojni park dodali prve naprave podjetja Xerox, s katerimi so še danes zelo zadovoljni. Prav zato so nedavno investirali v najnovejši in tehnološko dovršen barvni produkcijski stroj Xerox® Iridesse™ Production Press, ki je namenjen digitalnemu tisku s šestimi barvami v enem prehodu. V enem združuje ključne zmogljivosti in optimalne lastnosti digitalnega formatnega tiska. V kombinaciji s srebrnim in zlatim tonerjem HD EA Metallic Dry Ink ter prosojnim in belim pokrivnim tonerjem Dry Ink pa postanejo zmožnosti oziroma možnosti uporabe stroja iz kreativnega in aplikativnega vidika praktično neomejene. Vse našteto omogoča velik potencial za eksponentno rast vključno z novimi poslovnimi priložnostmi ter širjenjem poslovanja. Barve so lahko razvrščene tako, da omogočajo tiskanje podložne srebrne, zlate ali bele pokrivne barve (Underlays), preko katere se tiska CMYK-podoba. Šesta barva je prekrivna (Overlays) in je lahko zlata, srebrna ali prosojna (Clear) Dry Ink. Različne možne kombinacije zaporedja tiska barv omogočajo izdelavo posebnih in unikatnih grafičnih učinkov, ki jih zmore samo Xerox® Iridesse™ Production Press. In prav to je dodana vrednost, ki vas dvigne iz povprečja in doda vrednost vašim izdelkom.

Tisk v zlati, srebrni, beli in ostalih barvnih izpeljankah je izziv, ki zahteva znanje usposobljenega operaterja, za kar je bilo poskrbljeno z dodatnimi usposabljanji s strani korporacije EFi ( Electronic For Imaging) in podjetja UNI-BIRO d.o.o. Slednje je v letu 2019 prejelo visoko priznanje korporacije Xerox »CDG Partner of the Year 2019«, v letu 2020 pa z vidika strokovnosti, kakovosti in zadovoljstva strank najvišjo stopnjo partnerstva Xerox PLATINUM Authorized Monobrand Partner. Cilj partnerstva je izdelava kvalitetnih in estetsko dovršenih izdelkov, njihovo profesionalnost pa potrjuje vedno več zadovoljnih strank.

 

Robert Bitenc, direktor podjetja.

 

Nam na kratko opišete, s čim se vaše podjetje ukvarja? Kaj vse ponujate in kaj je vaša posebnost - po čem se razlikujete od konkurence?

V našem podjetju se ukvarjamo pretežno z digitalnim tiskom in izdelavo vizualnih komunikacij. Naši naročniki so s področja celotne Slovenije. Odlikuje nas napredna tehnološka oprema, s katero zagotavljamo visoko kvaliteto tiska. Naš cilj je naročniku predati izdelek, na katerega bo ponosen in mu bo pripomogel k še večji prepoznavnosti in ugledu na tržišču. Sledimo tudi novostim s področja mobilnega marketinga, ki jih skušamo posredovati našim naročnikom z nasvetom, kako in kje jih lahko uporabijo. Naročniku prisluhnemo in skušamo v celoti izpeljati še tako zahtevne naloge. V pomoč nam je tudi veliko število naših dodatnih storitev. Uspešnost poslovanja našega podjetja je vidna predvsem v širjenju obsega naših naročnikov, spremljanju tehnološkega napredka in s tem stalna uravnotežena rast podjetja.

 

Kako dolgo ste že v tem poslu, kako ste začeli? Kako velika ekipa stoji za vsem tem?

Smo bolj ali manj družinsko podjetje. Naš kolektiv šteje 5 zaposlenih. Z enim samim računalnikom in enim namiznim tiskalnikom smo začeli leta 1992. Kasneje je prišel še rezalnik folij. Potem smo nekaj časa grafično postavljali razne mesečne edicije za znano časopisno hišo na Gorenjskem, kar nas je pripeljalo do tega, da smo kupili osvetljevalno napravo za izdelavo filmov. To je bila ena boljših investicij, ki se nam je hitro povrnila. Leta 2004 pa smo kupili prvo takrat produkcijsko napravo Xerox DC 12, s katero smo našim strankam ponudili še digitalni tisk. S kakovostnimi izdelki in zagotavljanjem rokov izdelave smo si hitro širili obseg naročnikov. Zaradi tega so sledile investicije v Xerox 250, potem Xerox 700, pa še en Xerox 700, Versant 2100 in nenazadnje pred kratkim še v najnovejši Xerox® Iridesse™ Production Press. Lahko rečemo, da smo bili eni prvih, ki smo začeli z digitalnim tiskom na Xeroxovih napravah.

 

Kakšne vrste tiskovin pripravljate, na kakšnih medijih? Poleg tiska svojim strankam ponujate tudi svetovanje, oblikovanje, kreativne rešitve in morda še kaj?

S prvim strojem pred toliko leti je bilo rentabilno tiskati naklade v nekaj 100 izvodih, skozi leta sprememb pa sedaj tiskamo naklade v digitalni tehniki tudi z naklado preko 10.000 izvodi za posamezno naročilo. Tiskamo skoraj vse: letake, vizitke, brošure, zloženke, knjige, nalepke in drugo. Preprosto oblikovanje in postavitve opravljamo sami, ostalo pa tudi zaradi pomanjkanja časa dajemo oblikovati našim samostojnim oziroma zunanjim oblikovalcem. Skratka strankam lahko ponudimo popolno storitev od ideje, oblikovanja do izvedbe.

 

Kakšne vrste strank imate in za katera gradiva ter za kakšne naklade se največ odločajo?

Težko opredelim, kaj se največ tiska, ker se tiska vse. Naše stranke oziroma naročniki so vse od velikih podjetij, zavodov, pa do fizičnih oseb, ki občasno potrebujejo vabila, zahvale in podobno.

 

Katere stroje zajema vaš strojni park?

Naš strojni park obsega Xerox® Iridesse™ Production Press, Xerox 700 in Xerox 250 za digitalni laserski tisk iz pole, Print & Cut eko-solventni tiskalnik za tisk iz zvitka, laserski tiskalnik za tisk iz zvitka do širine 90cm, rezalnik z avtomatskim podajanjem pol, laserski gravurni in rezalni stroj ter toplotna pnevmatska preša za aplikacijo preslikačev na tekstil. Dodelavni strojni park pa obsega rezalko papirja, stroj za izdelavo knjižic, za kaširanje, perforiranje, žlebljenje, vrtanje, manjši namizni stroj za broširanje in stroj za vakumsko pakiranje. Glavni produkcijski stroj na katerega največ delamo je seveda novi Iridesse, še posebej praktičen je v tisku podaljšanega formata po obeh straneh v enem prehodu. Zato lahko sedaj izdelamo tudi obsežnejše zloženke. Novi sistem nas je razveselil tudi z možnostjo tiska na še debelejše materiale gramature vse do 400g/m2, kar je posebej primerno za izdelavo manjših kartonskih škatlic. Na sistemu Xerox 700 pa v glavnem tiskamo navadne deklaracijske in ostale nalepke, kjer ni potrebe po dodatnih barvah.

 

Katere tehnike tiska največkrat koristite in kje še vidite možnost za izboljšavo?

Prevladuje digitalni tisk, nudimo pa tudi ostale oblike tiska, kot so sitotisk, ofsetni tisk, tampotisk, posredni tisk s preslikači in druge.

 

V kako velikih prostorih (in kje) delujete, saj toliko naprav in papirja na zalogi zahteva svoj prostor ...

Od leta 2004 se nahajamo se v poslovni hiši Rona v Kranju, obratujemo na 300 m2, imamo tudi 60 m2 skladišča, za nadaljnjo širitev bi pa seveda potrebovali še večje prostore. V prihodnosti bi želeli imeti tudi digitalni UV-ploski tisk, za kar pa trenutno nimamo dovolj prostora. Malo spremljamo prodajo nepremičnin v naši bližini, če bi našli ugodno ponudbo, bi šli zagotovo v investicijo novih prostorov. Prioriteta pa nam je, da ostanemo v tem delu Kranja, ker menim, da je to res dobra lokacija za naše kupce, saj sami prihajajo do nas in v tem delu nimajo nikakršnih problemov s parkiranjem in prevzemom.

 

Kdaj in zakaj ste se odločili za nakup Xerox® Iridesse™ Production Press in kako ste se lotili odločitve za nakup? Kaj je spodbudilo odločitev o investiciji v novo tiskarsko opremo? S čim vas je naprava prepričala?

Do sedaj smo investicije in menjave vodilne digitalne produkcijske naprave izvajali na pet let. Ker je sistem Versant že starejši, smo iskali nadomestnega. Bili smo na predstavitvi stroja Iridesse, ki ga je organiziral Uni-biro, ustrezal nam je tako po lastnostih, kot tudi izjemnih izpisih na osnovi naših predlog za tisk. Predvsem nas je prepričala dodana vrednost stroja Iridesse, to je možnost uporabe dodatne barve pokrivne bele, metalik srebrne, zlate in laka. V tem smo zaznali možnost dodatne ponudbe našim strankam in dvigniti dodano vrednost nekaterim izdelkom. Je pa res, da je bila investicija za nas kar visoka in smo morali dobro premisliti, ali se nam nakup obrestuje. Sedaj našim strankam ob naročilu ponudimo, da jim kakšen element spremenimo v katero od dodatnih metalik barv in s tem oplemenitimo tiskovino. Zelo uporaben je tudi lak, ki v kombinaciji z motno plastifikacijo zagotavlja zelo lepe vizualne učinke. Določena opravila, ki smo jih prej tiskali v sitotiskarski tehniki, kot na primer tisk bele pokrivne barve na prozorno folijo, črne papirje in kartone; lahko sedaj tiskamo digitalno z Iridesse, s tem da lahko uporabimo še variabilen način izpisa.

Namestitev novega Xerox® Iridesse™ Production Press, ki je zadnja pridobitev podjetja CC CONSULTING CENTER d.o.o.

 

Kdaj računate, da se vam bo investicija povrnila? Ste oz. boste z napravo povečali tudi obseg posla, lahko odslej ponujate nove izdelke, ali predvsem bolj kakovostne, dodelane in te hitreje?

Obseg dela oziroma količina potiskanih pol se nam zaenkrat iz leta v leto povečuje, tako da smo z obsegom dela zadovoljni. Računamo pa, da bomo ta stroj imeli v uporabi vsaj sedem let. Iridesse je veliko bolj stabilen od ostalih naprav, ki smo jih vajeni. Naročila sedaj naredimo hitreje in jih lahko oplemenitimo tudi z dodatnimi posebnimi barvami.

 

Pri vašem poslu s številnimi strankami in hitrim odzivnim časom je ključnega pomena dobra servisna podpora, ki ji pri Xeroxu namenjajo pomembno mesto. Zanjo pri vas skrbi podjetje Uni-Biro, ki je na podlagi svoje strokovnosti s strani korporacije Xerox pridobilo najvišji nivo servisnega partnerstva 'Xerox Master Authorised Service Partner' v Sloveniji. Koliko časa že sodelujete? Kako ste zadovoljni s sodelovanjem, kaj najbolj cenite? Kako v praksi poteka vaše sodelovanje? Je pridobljeni nivo Xeroxovega partnerstva kaj vplival na vaše zaupanje vanje in kakovost storitev?

Eden glavnih razlogov, zakaj smo zvesti Xeroxovim napravam, je njihova podpora. Res vsa pohvala ekipi Uni-biro, ki je predvsem odzivna in razume naše zahteve po brezhibnem delovanju in takojšnji odpravi morebitnih napak. Podatek, da v vseh teh letih zaradi nerazpoložljivosti strojev še nikoli nismo stali niti en dan, samo po sebi veliko pove. Sam osebno cenim tudi to, da serviserja lahko pokličemo izven njegovega delovnega časa in nam po telefonu svetuje in odpravi kakšne manjše težave.

 

Uporabljate tudi kakšno za vas posebej priročno programsko opremo? Če da, katero, in kako vam ta olajša delovanje?

Za delovanje oziroma upravljanje stroja, kot so kalibracije, impozicije, personalizacija in podobno; uporabljamo programsko opremo EFI Fiery. Z njo smo nadvse zadovoljni, v veliko pomoč pa nam je tudi aplikacija, ki smo jo s programerji razvili sami in s katero izdelujemo celostne kalkulacije digitalnega tiska, torej izdelke, ki jih tiskamo sami. Ne znam si več predstavljati, da bi morali za vsako tiskovino delati posamezne ročne kalkulacije.

 

V tiskarskem poslu je ključnega pomena hiter odzivni čas. Kaj v praksi to za vas pomeni? Koliko časa preteče od trenutka, ko prejmete datoteko za tisk, pa do dostave tiskanega gradiva?

Poleg kakovosti je naša največja odlika zagotovo odzivni čas. V našem okolju smo dejansko poznani po tem, da vse naredimo zelo hitro. Lahko rečem, da prejete oblikovane predloge za tisk, če le ni del kakšne zahtevnejše dodelave, stiskamo iz danes na jutri, največkrat pa še isti dan. Mogoče smo že kar nekoliko razvadili naše stranke, saj ne prejemamo naročil, ki bi lahko počakala nekaj dni. Morda je naša velika prednost seveda dejstvo, da smo družinsko podjetje, in ob 16. uri ne zapremo vrat, ampak delamo, dokler ni vse narejeno.

 

Opažate sezonska nihanja v naročilih? Kdaj imate največ dela in kdaj najmanj?

Nihanj v količini naročil ne opažam, pri nas je v poslu napeto preko celega leta. Res pa je, da konec leta zaradi ostalih zadev, ki jih še nudimo, pride do večjega obsega dela in je kakšen dan še posebej pestro.

 

Kje vidite prihodnost digitalnega tiska in kam se, upoštevajoč zahteve in priložnosti na trgu, usmerja vaše podjetje? Čemu boste dajali poudarek? Kakšni so vaši načrti in cilji v prihodnje?

Svetovne smernice kažejo, da se tiskani mediji na splošno krčijo ob poplavi vseh informacij na spletu in z njim povezanih digitalnih medijev. Osebno menim, da bo tiskana oblika informacija v veljavi še kar nekaj časa in se nam zaenkrat ni potrebno bati, da bi nam zmanjkalo dela. V prihodnje vidim možnosti razvoja poslovanja še na področju personaliziranih tiskovin, ki jih sedaj izdelujemo še v manjšem obsegu, zagotovo bi lahko ta segment obsežno povečali.

 

Kaj vas osebno najbolj veseli pri vašem poslu?

Osebno me najbolj veseli, ko vidim stranko, ki prevzame izdelek in nam da najvišjo končno oceno za opravljeno storitev. To mi da novega zagona in potrditev, da delamo v pravi smeri.

 

Članek je napisala Kaja AHČIN - Revija GRAFIČAR

Izdelava spletne trgovine
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih